Nowy Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia

http://www.pgt.pl/w-gdyni-powstanie-nowy-terminal-promowy

Podczas konferencji podsumowującej miniony rok Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., w obecności Pana Marka Gróbarczyka- Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, podpisał z wyłonionym w drodze postępowania przetargowego wykonawcą – Korporacją Budowlaną DORACO sp. z o.o. umowę na budowę Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia.

 Z ramienia Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisy złożyli: Adam Meller – Prezes Zarządu oraz Grzegorz Dyrmo – Wiceprezes Zarządu, firmę DORACO sp. z o.o. reprezentowali: Karol Zduńczyk – Prezes Zarządu oraz Radosław Jarosiewicz – Wiceprezes Zarządu.

Port Gdynia realizując zapisy przyjętej przez ZMPG S.A. Strategii Rozwoju rozpoczyna jedną z kluczowych inwestycji, dzięki której możliwa będzie obsługa dużych promów o długości do ok. 240 m, a także zwiększenie częstotliwości ich zawijania. Realizacja projektu to przede wszystkim odpowiedź na potrzeby rynku wynikające ze stale rosnącego ruchu pasażerskiego oraz wymiany handlowej ze Skandynawią.

Nowa lokalizacja terminalu – przy Basenie im. Marszałka Piłsudskiego, zapewni połączenie z najważniejszymi lokalnymi i krajowymi drogami stanowiącymi istotny element transportowego korytarza międzynarodowej wymiany handlowej. Usytuowanie terminala niesie za sobą również inne korzyści, wynikające ze skrócenia czasu nawigowania jednostek w porcie. Oszczędność czasu oraz polepszenie dostępności transportowej, to znaczące aspekty łańcucha logistycznego, które w efekcie przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności portu.

Na nowym terminalu skorzysta zarówno port jak i Miasto Gdynia. Większa liczba promów, a co za tym idzie pasażerów, to przede wszystkim rozwój lokalnej turystyki i branż pokrewnych. Możliwości, które stwarza realizowana przez nas inwestycja wiążą się w sposób bezpośredni ze zwiększonymi dochodami dla nas jako spółki oraz dla budżetu państwa. Chcemy nadal rozwijać ideę autostrady morskiej Polska-Skandynawia w ramach korytarza TEN-T – komentuje Adam Meller- Prezes ZMPG S.A.

Projekt przewiduje budowę terminalu wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Mowa tutaj o budynku dworca, galerii komunikacyjnej, magazynach z funkcją składu celnego, parkingach, placu check-in dla samochodów zarówno ciężarowych jak i osobowych oraz obszarze general cargo do obsługi naczep intermodalnych. Przebudowie poddany zostanie również układ komunikacyjny do wschodniej części Portu Gdynia w rejonie Węzła Ofiar Grudnia 70. Dodatkowe pasy ruchu oraz wydłużenie istniejących zwiększą przepustowość drogową i usprawnią procesy transportowe z/do Portu – mówi Grzegorz Dyrmo- Wiceprezes ZMPG S.A.

        

Więcej: https://www.port.gdynia.pl/pl/wydarzenia/aktualnosci/1366-terminal