Nabrzeże Norweskie do przebudowy

– Dostosowujemy jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Przebudowa nabrzeży przyczyni się również do poprawy parametrów nawigacyjnych, umożliwiając tym samym zawijanie i obsługę większych niż dotychczas statków wpływających do naszego Portu – mówi Adam Meller, Prezes Zarządu ZMPG S.A.

4 grudnia br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę z firmą STRABAG Sp. z o.o. na „Wykonanie przebudowy Nabrzeża Norweskiego w Porcie Gdynia”, która jest elementem dużego projektu pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i II oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”.

Całkowity koszt realizacji ww inwestycji, zamyka się w kwocie 556 940 377,83 zł, natomiast dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi: 273 000 000 zł. Po zakończeniu całego projektu, Port Gdynia będzie mógł obsługiwać jednostki typu Baltmax, największe, które wpływają na Bałtyk. Pogłębienie akwenów portowych, nowa obrotnica oraz przebudowa nabrzeży to kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu. W przypadku Nabrzeża Norweskiego prace zostaną wykonane na całej długości liczącej 200 metrów. Inwestycja polegać będzie na wyjściu w kierunku wody o 4m palościanką, zwieńczoną oczepem żelbetowym, wyposażonym w urządzenia cumownicze i odbojowe oraz drabinki ratownicze. Natomiast palościanka posiadać będzie konstrukcję ażurową, co pozwoli na częściowe wygaszenie falowania w kanale portowym.

 

Więcej: https://port.gdynia.pl/pl/