Gdynia z Pomorzem podbija Cannes

Gdynia, członek Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego,  po raz kolejny bierze udział w rozpoczynających się dzisiaj targach MIPIM w Cannes. Agencja Rozwoju Pomorza ponownie łączy największe miasta w regionie w celu wspólnej promocji inwestycyjnej. Na stoisku województwa pomorskiego zaprezentują się Gdańsk, Gdynia, Sopot, Rumia oraz Pruszcz Gdański wraz ze swoimi najważniejszymi projektami inwestycyjnymi. Największe wydarzenie branży nieruchomościowej w Europie potrwa do 15 marca.

Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek i wiceprezydent Gdyni ds.gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wspólne, pomorskie stanowisko na targach w Cannes, fot. Maja Studzińska

Gdynia – Polskie Miasto Przyszłości

Od ceremonii rozdania nagród dla najlepszych lokalizacji dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych – Polskie Miasta Przyszłości 2019/2020 rozpoczęły się dla Gdyni tegoroczne targi MIPIM w Cannes. Nagrody w ramach rankingu organizowanego przez fDi Intelligence oraz GIS Planning odebrał na scenie prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Gdynia uplasowała się w czołówce w aż 7 kategoriach, przy czym pierwszą nagrodę otrzymała w kategorii „Top 5 Mid-sized Polish Cities of the Future 2019/2020 – Economic Potential” oraz „Top 5 Mid-sized Polish Cities of the Future 2019/2020 – Overall”.

Województwo pomorskie na targach MIPIM

Tegoroczna edycja targów to jubileuszowa, trzydziesta odsłona tego wydarzenia. Dzięki tak długiej tradycji przyciąga ona największych inwestorów z branży nieruchomości komercyjnych, fundusze inwestycyjne, deweloperów, liderów politycznych i przedstawicieli miast z całego świata. To łącznie ponad 25 tysięcy uczestników reprezentujących ponad 100 państw.

Poprzednie lata pokazały, że relacje biznesowe nawiązywane w Cannes owocują nowymi inwestycjami w naszym regionie. Dotychczasowym efektem spotkań w trakcie targów było wybudowanie Galerii Bałtyckiej przez firmę ECE, biurowca Tryton przez grupę Echo Investment czy zabudowa targu Rakowego i Siennego przez firmę Multi Development. Miasto Rumia podczas zeszłorocznego wydarzenia nawiązało współpracę z firmą Panattoni, która dzisiaj buduje w jego granicach centrum logistyczne. W zeszłym roku w trakcie targów właściciele terenu Stoczni Cesarskiej podpisali umowę z pracownią architektoniczną Henning Larsen z Kopenhagi na projekt Młodego Miasta.

Podczas targów promowane były wielkie projekty miejskie, takie jak Sea City i Międzytorze w Gdyni, Wyspa Spichrzów w Gdańsku i dziesiątki hektarów powierzchni inwestycyjnych przeznaczonych pod logistykę. Targi w Cannes to doskonała platforma do rozpoczęcia negocjacji inwestycyjnych i nieruchomościowych, których kontynuacja trwa i ma swoje efekty w przestrzeniach miejskich.

Co w tym roku?

– Tegoroczna oferta inwestycyjna województwa pomorskiego jest równie bogata i różnorodna jak w poprzednich latach. Łącznie zaprezentujemy blisko 520 hektarów powierzchni inwestycyjnych na terenie całego województwa w tym tereny przeznaczone pod produkcję i logistykę, branżę hotelarską, rekreacyjną oraz mieszkaniową – mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.

– Miasto Gdańsk wraz z INVESTGDA [Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o.] podczas najbliższych targów MIPIM w Cannes zamierza zaprezentować i wypromować zagospodarowanie obszarów objętych rewitalizacją, takich jak Dolne Miasto, Nowy Port (realizowane w formule PPP) oraz terenów portowych i Młodego Miasta – mówi Piotr Grzelak zastępca prezydenta Gdańsk. – INVESTGDA dodatkowo prezentuje tereny znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Gdańskiego Portu i terminalu DCT związanych z rozwojem terenów około-portowych oraz wzrostem przeładunków na terminalu DCT – dodaje.

– Targi MIPIM to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych i znakomita okazja do przyciągnięcia strategicznych inwestorów. Podczas jubileuszowej, trzydziestej edycji targów, Gdynia zostanie wyróżniona prestiżowym tytułem – Miasto Przyszłości 2019/2020 i Miasto z najlepszym potencjałem ekonomicznym 2019/2020. Po raz kolejny zajęliśmy najwyższe pozycje w brytyjskim rankingu prowadzonym przez Financial Times. Jednak nie jedziemy do Cannes tylko po odbiór tytułów. Jako miasto nowoczesne, przedsiębiorcze i silnie związane z morzem, jak zawsze stawiamy na identyfikacje z dużymi europejskimi ośrodkami, które również posiadają waterfronty. Dlatego też, w trakcie trwania Targów, organizujemy na stoisku panel dyskusyjny, podczas którego wraz z reprezentantami Lizbony, Belfastu i Rotterdamu dzielić się będziemy doświadczeniami w zakresie efektywnych rozwiązań przy tworzeniu przestrzeni waterfrontowych. To nasz wkład seminaryjny w MIPIM, jaki możemy zaproponować będąc członkami – założycielami „Waterfront Cities”. Niezmiennie stawiamy na branżę hotelową. W Gdyni wciąż brakuje kolejnych hoteli o wysokim standardzie. W mieście są działki w unikalnych lokalizacjach, usytuowane w pasie nadmorskim – to właśnie te tereny będą tematem rozmów z kluczowymi inwestorami. Poprzez swoją obecność na targach, prezentujemy potencjał  rozwojowy Gdyni i zachęcamy międzynarodowych graczy do inwestowania właśnie u nas – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

Więcej: https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/pomorze-podbija-cannes-razem-z-gdynia,535072