Nauta remontuje cztery statki dla Briese Schiffahrt

Stocznia Remontowa Nauta nie narzeka na brak zleceń. Tym razem swoje statki do gdyńskiej stoczni dostarczył niemiecki armator Briese Schiffahrt GmbH & Co. KG, który posiada blisko 150 jednostek.

Nauta remontuje cztery statki dla Briese Schiffahrt [WIDEO, ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl

Wśród najważniejszych prac, jakie zostały i są przeprowadzone w Naucie znalazły się: standardowe prace dokowe, prace stalowe oraz konserwacyjno-malarskie na kadłubie, prace na pokrywach lukowych oraz w ładowniach i montaż systemu BWTS.

Jak się okazuje to nie pierwsze remonty, jakie stocznia z Gdyni wykonała dla Briese Schiffahrt z Niemiec.

– Pierwsze, statki z bardziej skomplikowanymi projektami dokowaliśmy w Naucie już w 2017 roku przy okazji wymiany maszyn sterowych na dwóch statkach z VdV na Rolls-Royce’e. To było nasze pierwsze pozytywne doświadczenie ze stocznią – mówi Dariusz Wołkowicki, przedstawiciel armatora.

Briese Schiffahrt to jeden z bardziej liczących się niemieckich armatorów. Obecnie flota liczy blisko 150 statków.

– Robimy przede wszystkim statki general cargo. W rynek masowców wchodzimy stopniowo, powoli je budujemy i kupujemy – tłumaczy. – Natomiast specjalizujemy się przede wszystkim w ładunkach nietuzinkowych: o dużych gabarytach i ciężarach. Nasze statki pływają po całym świecie. Dokowania były przeprowadzane w Chinach, Singapurze, Turcji czy Hiszpanii, także w Niemczech, Kłajpedzie, Rydze i oczywiście w Polsce. Przed pandemią dokowaliśmy tam gdzie statki były w danym momencie, tak aby szybko wróciły do kolejnego przewozu.

Dariusz Wołkowicki podkreśla, że ze względu na koronawirusa rynek remontowy mocno się zmienił, stąd armator poszukuje nowych partnerów i rozwiązań.

– Na chwile obecna, praktycznie nie ma możliwości dokowania statków w Chinach, rynek jest tam bardzo uszczelniony przez ograniczenia wynikające z pandemii. Małe szanse są również w Singapurze. Dobrym punktem była dla nas Turcja, jednak w tej chwili tureckie stocznie są przepełnione i trochę w chaosie ze względu na wspomniane przepełnienia. Dalej tam dokujemy, ale już znacznie mniej – opowiada.